בדיקה אנדוסקופית של דרכי הנשימה העליונות בעזרת סיב אופטי

אנדוסקופיה פרושה הסתכלות פנימית. כך שלמעשה בכל פעם שהתבוננת במראה על השיניים שלך – הרי שביצעת לעצמך אנדוסקופיה.

לצורך בדיקת האזורים, אשר לא ניתן לצפות בהם במבט רגיל, כגון החלק הפנימי של חלל האף , הגרון או תיבת הדיבור רופאי אף אוזן וגרון נעזרים בסיב אופטי. הסיב האופטי מכיל סיבים המאפשרים העברת אור בכמות מספקת אל האזור הנבדק ומאפשרים הסתכלות בהגדלה אל אזור זה. יתרונם של הסיבים הוא היותם גמישים. בכך ניתן להעביר אותם גם דרך האף ולהגיע אל אזור הלוע התחתון. קיימים גם סיבים קשיחים היכולים להעביר את האור דרך עדשות ובכך מאפשרות הסתכלות בזויות שונות על אזורים שבמבט ישיר לא ניתן לראותם טוב.

ניתן לחבר את קצהו החיצוני של הסיב האופטי למצלמה ובכך, במקום להתבונן דרך העדשה עם עין אחת, ניתן לראות את הבדיקה על גבי המסך ואף להקליט אותה.בשיטה זו, הן המטופל והן רופאים נוספים יכולים לראות את תוצאות הבדיקה

במרפאת "בריאותא" קיים גם סיב אופטי חדיש ומשוכלל. בסיב זה, המצלמה ממוקמת בקצה הסיב וכך מאפשרת צילום ממרחק מילימטרים בודדים מהרקמה – דבר הנותן תמונה חדה וממוקדת ומאפשר להגיע לאבחנה מדוייקת גם של נגעים קטנים ביותר.

הבדיקה קצרה,  איננה כואבת, ולא מחייבת הרדמה כללית. לצורך מניעת אי נוחות וגרוי רפלקס ההקאה בזמן הבדיקה אני נוהג במרפאתי לאלחש את אזור האף והלוע לפני הבדיקה, אך ישנם רופאים רבים המבצעים את הבדיקה ללא כל שימוש במאלחש.

בקיצור, הסיב האופטי מאפשר לנו לקיים את עצת חכמינו "אל תסתכל בקנקן אלא במה שיש בו".

לא, אין צורך בצום לפני הבדיקה.

אני בכל זאת ממליץ לא לאכול ארוחה גדולה וכבדה בשעתיים שלפני הבדיקה. ישנם אנשים עם רפלקס הקאה ער במיוחד, ובמידה והקיבה מלאה עדיין הם יכולים ביתר קלות לפלוט חלק מהמזון.

התשובה היא חד משמעית כן. אין שימוש בקרינה בבדיקה זו.

מערכת התיעוד הקיימת במרפאתי ב"בריאותא" הינה דיגיטלית, וניתן להוריד את סרטון הבדיקה ל DISC ON KEY.

צרו קשר ונחזור אליכם בהקדם

דילוג לתוכן