בדיקה סטרובוסקופית של מיתרי הקול

הבדיקה הסטרובוסקופית נועדה לאבחון הפרעות קול הקשורות להפעלה לא נכונה של מיתרי הקול.

אמנם נאמר ש"אין טוב ממראה עיניים", אך אין זה סוד שגם העיניים מוגבלות. ליתר דיוק, המח שלנו. כשאנו יושבים מול מסך הטלויזיה וצופים בסרט, אנו למעשה רואים אוסף של תמונות סטילס , ממש כמו במצגת ה POWERPOINT. אך כיוון שהתמונות מתחלפות בקצב של 24 תמונות בשניה – המח שלנו מפרש את רצף התמונות כאשליה של תנועה. אם נקרין את אותן תמונות בקצב מהיר עוד יותר המח דווקא "יקפיא" את התמונות ונראה תמונה אחת.

מיתרי הקול נצמדים ומתרחקים זה מזה בקצב של בין 100 ל 300 פעם בשניה אחת של הפקת קול. אם נתבונן על מיתרי הקול בהסתכלות רגילה אזי, המח שלנו יפרש את התמונה כרצף של תמונה אחת בה המיתרים צמודים זה לזה.

לא נפרט כאן את כל הבסיס הפיזיקאלי שעל פיו עובד מכשיר הסטרובוסקופ, אך בקצרה נאמר שהוא מאיר את המיתרים בקצב הדומה לקצב התנועה שלהם ובכך הוא יוצר שוב אשליה אופטית המאפשרת לנו לראות את התנועה המלאה של המיתרים.

מבחינת המטופל, אין כל הבדל בין בדיקה סטרובוסקופית לבדיקה אנדוסקופית עם סיב אופטי רגיל, ההבדל הוא רק במכששיר אליו מחובר הסיב האופטי.

 

לא, אין צורך בצום לפני הבדיקה.
אני בכל זאת ממליץ לא לאכול ארוחה גדולה וכבדה בשעתיים שלפני הבדיקה. מדוע? כיוון שישנם אנשים עם רפלקס הקאה ער במיוחד, ובמידה והקיבה מלאה עדיין הם יכולים ביתר קלות לפלוט חלק מהמזון.

התשובה היא חד משמעית כן. אין שימוש בקרינה בבדיקה זו.

מערכת התיעוד הקיימת במרפאתי ב"בריאותא" הינה דיגיטלית. על כן ניתן להוריד את סרטון הבדיקה ל DISC ON KEY.

צרו קשר ונחזור אליכם בהקדם

דילוג לתוכן